Strategisk plan

Trygghet, mestring og utvikling er vår visjon og plattform for læring. Vår strategiske plan tar utgangspunkt i visjonen og Osloskolen sitt strategisk kart. Vi etterstreber å møte hver enkelt elev med respekt. Elevmedvirkning og individuell tilrettelegging er sentrale begreper hos oss. Vi legger til rette for at elevene våre skal oppleve mestring og utvikling i perioder med psykisk sykdom.

I et langsiktig perspektiv vil vi bidra til at våre elever skal kunne fullføre og bestå videregående opplæring etter gjeldende læreplan. Dette skjer i et nært samarbeid med nærskolen, da alle elever beholder sin elevstatus på sin egen nærskole, mens de innskrevet på Nordre Aker skole.

Strategiske mål for 2024

• Elevene på Nordre Aker skole skal få mulighet til å lære sammen med andre elever og bli møtt av et personale med fokus og kompetanse på faglig og sosial læring ut fra LK20.
  •  Elevene på Nordre Aker skole skal møte lærere som har formell kompetanse i basisfagene på alle nivå.
  • Elevene ved Nordre Aker skole skal oppleve at opplæringen ved skolen støtter oppunder de behandlingsmål enhetene ved BUPA/OUS setter.
  • Elever ved Nordre Aker skole skal oppleve å få støtte i overgangen etter endt opphold på BUPA.
  • Elevene ved Nordre Aker skole skal ved utskrivelse få med seg rapporter som er relevante for de instansene vi samarbeider med.
  • Elevene ved Nordre Aker skole skal oppleve at de ansatte er trygge på hverandre og har et enhetlig elevsyn.