Nydalen

skolegård-gjerderumsvei

De to behandlingseenhetene er:  Barn Enhet A og Front-team Barn.

Våre pedagoger jobber i tett samarbeid med andre faggrupper på enhetene (sykepleiere, psykologer, psykiatere, leger og miljøterapeuter). Målet er å gi et best mulig tilbud til den enkelte ut fra skolens visjon om "trygghet, mestring og utvikling".

Vi samarbeider også tett med elevens nærskole, og mange av våre elever får også undervisning/oppfølging på sin nærskole mens de er innskrevet hos oss.

Barn Enhet A

Barn enhet A er en del av Barneseksjonen, og tilbyr arenafleksible utrednings- og behandlingsplasser til barn (4-14 år) og deres familier ut fra en døgnramme, der poliklinikk signaliserer behov for bredere utredning/behandling.
Barn, enhet A er tilknyttet en behandlingsstøttende institusjonsskole.

Mer informasjon finner du her.

Front-team Barn

Front-teamet gir et raskt og intensivt tilbud til barn i Oslo med store psykiske helseutfordringer. Målgruppen er barn og unge i aldersgruppen 4-14 år i alvorlige kriser og med mulig psykopatologi med akutt forverring/raskt funksjonsfall. Eksempler på tilstander er psykose, alvorlige traumereakjsoner og suicidalitet.

Mer info finner du her.